آبی انگلیس

برندسازی یا برندینگ

برندسازی یا برندینگ barnding}} ، موضوع پر گفت و گو که در رستوران ها و جلسه های کاری و پارکینگ شرکت‌ها و کافی شاپ و … توسط مدیران و روسای هر شرکت و مجموعه ای مورد بحث است و به آن توجه می شود و برای آن هزینه می کنند .

در ایران نیز صحبت برندینگ و برندسازی بسیار شنیده می شود و مشاوران بسیاری در این زمینه فعالند .

مفهوم و مضمون برندسازی با برندینگ از لحاظ علمی و اجرایی متفاوت است و به اشتباه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند .

پروسه برندسازی بیشتر متمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی برند می باشد و بواسطه برنامه های ترویجی و تبلیغاتی به ثمر می رسد و طراحی هویت برند بخش اساسی این پروسه محسوب می گردد. اما برندینگ به یک پروسه مادری گفته می شود که در مجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما برای مشتری می گردد ، تمام چیز‌هایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما شامل حس تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند شامل این مجموعه فعالیت ها می باشد ، در این مقاله ما برای جلوگیری از این پیچیدگی ها برندسازی را معادل برندینگ قرار داده ایم و هر جا برندسازی ذکر می شود همان برندینگ مورد نظر ما می باشد .

بسیاری هنوز تصور می کنند که برند و برندینگ طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی می باشد و نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این موضوع می باشد که شما قرار است "ذهنیت" مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید ، خاص شوید و بنا به دلایلی افرادی {خاص یا عام} به سمت برند شما حرکت کنند و از برند شما در برابر دیگر برندها استفاده کنند .

در پروسه برندسازی همه‌ی آیتم های بصری برندتان از لوگو و فونت گرفته تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشور تنها و تنها یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ !!!

از کجا باید شروع کرد ؟!!!

امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید: "برای ایجاد برند 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند :

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری

در مجموع برندینگ ، پروسه ای است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد و

بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.

به عقیده بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ :

"برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد."

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند {BRAND} باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می گردد ، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات گردد ، به زبان دیگر برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت می باشد .

برندینگ یا برندسازی

برندینگ یا برندسازی - ابزاریست برای بدست آوردن برتری در بین رقبا مورد استفاده قرار می گیرد .

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت می باشد ، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان محصولات و خدمات یک شرکت را درک می کنند و مورد استفاده قرار می دهند و نسبت به آن تجربه کسب می کنند .

برندینگ چیزی بسیار فراتر از داشتن یک لوگو می باشد !!!

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد می باشد که برای مشتریان و کارکنان و مدیران یک سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند موجب می گردد هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کند .

 

سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش می یابد و از همه مهم تر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می گردد که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد .

کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت می باشد .

از دلایل مهم  برندسازی در نزد سازمان ها تمایل به رهبر بودن پیشی گرفتن در صحنه رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می باشد . منظور از مشتریان کم هزینه تر این می باشد که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا گردد و احساس مناسبی نسبت به آن پیدا کند ، سازمان هزینه تبلیغات و زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار صرف خواهد کرد .

ضرورت برندسازی یا برندینگ - Branding

ضرورت داشتن یک برند از این جهت که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی و در اختیار داشتن برند یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود .

اهمیت برند برای مشتری به واسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می گردد ، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می گردد ، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند :

  • عمق برند - یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه بطور مثال بسیاری از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola – کوکالا تداعی می گردد .
  • گستردگی برند - هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد ، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون تویوتا و Amazon و مدیاک

ضرورت برندسازی یا برندینگ

انواع برندسازی یا برندینگ Branding

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی توسط اساتید این حوزه مطرح شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر می باشد :

  • برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دستیابی به هدف
  • برندسازی دیجیتال : وب سایت، رسانه­ های اجتماعی ، بهینه سازی موتور جستجو ، استفاده از وب برای تجارت
  • برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش ­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  • برندسازی علّی : برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید - یا مسئولیت اجتماعی شرکت
  • برندسازی کشوری : تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند Brand Positioning ، نامگذاری برند ، انتخاب رنگ برند و طراحی هویت برند ( لوگو، آرم و…) ، توسعه برند ، ارزش برند و … می‌باشد.

چند نمونه برندهای مطرح در عرصه جهانی : والمارت - آمازون – ویکی پدیا – اوبر – اکسپدیا – هیوندای – نیسان – جنرال موتورز – اتیصالات – توتال – والت دیزنی – پپسی – مدیاک – لامبورگینی – ایرباس – بویینگ – فیسبوک – اینستاگرام – اچ پی – ایسوز – توییتر – لینکدین – پینترست و .....



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

فواید خرید کتاب لغت چیست؟

فراگیری لغات یکی از کلیدی ترین قسمت ‌های فرایند آموزشی مخصوصا در زبان انگلیسی است. در بعضی مواقع، داشتن دایره‌ی واژه های زیاد پر اهمیت تر از دانستن قوانین دستوری درست و ساختار واژگانی است. گسترده‌ی واژگانی‌تان به شما این امکان را می‌دهد تا ساده و روان حرف بزنید، که مسئله‌ی مهمی است.

بسیاری از علاقه مندان به زبان و دانش جویان گمان می نمایند که تمرین‌های واژگانی یکی از بخش‌های بسیار چالش ‌برانگیز یادگیری زبان انگلیسی است. در این مطلب سعی بر این بود تا فواید خرید کتاب لغت و نقش آن در یک پروسه ی آموزشی استاندارد را شرح بدهیم.

خرید کتاب لغت این فایده گران بها را خواهد داشت که به میزان زیادی کمک میکند دانش لغت افزایش یابد و با افزایش تعداد لغات در حافظه به کمک خرید کتاب لغت توانایی فهم جملات پیچیده از سوی زبان آموز افزایش پیدا می کند. و این موضوع در ترجمه ی مطالب نیز به او یاری خواهد رساند. در واقع دارا بودن دانشی پر بار از لغات کاربرد بالایی در مکالمه، خواندن و نوشتن به زبان مرجع و افزایش سرعت عملی کردن آن خواهد داشت و در آخر در مراتب سطح بالا و پیشرفته تر و در ترجمه از جمله ترجمه ی کتبی و مکالمه نقش بسیار کلیدی دارد به عنوان منبعی برای مراجعه کردن به شمار میرود. 

دانش جویان و علاقه مندان موفق با علم به این موضوع که یادگیری یک واژه تنها محدود به فرا گیری معنای آن در زبان مرجع نمیباشد پروسه ی آموزش یادگیری خود را به فعالیتی پر بازده تبدیل میکند.

فواید خرید کتاب گرامر چیست؟

خرید کتاب گرامر به معنی این است که شما یک کتاب حاوی آموزش فرم و ساختار یک زبان در اختیار خواهید داشت که دستور زبان انگلیسی را از مفاهیم ساده تا به انتها برای مکالمه، ترجمه و فهمیدن متن به شما ارائه میدهد. زبان آموزان بیشتر وقت ها کتاب گرامر را به عنوان مقررات یک زبان یاد می کنند در حالی که به این صورت نیست. این سیستم آموزشی نیازمند این است که در آغاز قوانینی برای مکالمه کردن ابداع کرده باشد و سپس مردم بر اساس آن شروع به صحبت نموده باشند. یک زبان با کمک مردم از طریق کامل شدن به سمت آوا ها و سپس کلمات و به عبارات و جملات حرکت کرده است.

هیچ زبان متداولی تا به حال یک شکل باقی نمانده و تغییرات بسیاری را در زمان های گوناگون به خود دیده است. پس آن چه را که ما اهمیت خرید کتاب گرامر یا دستور زبان می نامیم به دلیل بازتاب شیوه ی آموزشی یک زبان در یک زمان خاص است. به همین دلیل به کار بردن کتاب های به روز برای این کار بسیار با اهمیت است.

020

در حقیقت با استفاده از کتاب لغات می اموزیم آن چیزی که در ذهن داریم، در فرم کلمات مناسبی که توسط قوانین گرامر به خوبی در کنار هم قرار میگیرند، از دهان ما خارج و وارد ذهن شنونده می‌شوند و معنا را به او منتقل می‌کنند.

در فرایند آموزش زبان انگلیسی کتاب گرامر یا دستور زبان مثل یک دوست در کنار شماست و به شما در مواقع یادگیری و موارد خاص یاری می رساند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

آتا واژه ای ترکی به معنی پدربزرگ و همچنین نام یکی از ایرلاین های فعال و نوپا ایرانی می باشد که با شعار با هم پرواز کنیم، کار خود را آغاز کرده است.

هواپیمایی آتا ده سالی است که افتتاح شده و به جمع ایرلاین های فعال کشور پیوسته است. این ایرلاین فعالیت خود را از آذربایجان شرقی آغاز کرده و مرکز فعالیت آن نیز همان شهر می باشد. در ادامه کاملاً با هواپیمایی آتا از ابتدا تا کنون، ناوگان هایی و کیفیت پروازهای این ایرلاین تازه تاسیس بیشتر آشنا خواهیم شد.


اولین های آسمان ایران

هر چیز آغاز و ابتدایی دارد. حضور هواپیما و فعالیت های هوایی در کشورمان نیز در حدود 100 قبل از تهران آغاز شد.

اولین هواپیما پرواز شده در آسمان ایران

در سال 1292 هجری شمسی، یک خلبان لهستانی با اصرار و بنا به دلایل و منفعت مالی تصمیم به پرواز در آسمان ایران گرفت. این خلبان لهستانی که کوزمینسکی نام داشت مصمم سر تصمیم خود ماند و موفق به وارد کردن قطعات هواپیمایی از کشور روسیه شد. قطعات این هواپیما از بندر انزلی وارد ایران شدند و سپس به تهران انتقال پیدا کردند و توسط خود خلبان برای یک اجرای نمایشی سرهم شد. در زمستان سال 1292 بود که هواپیما آماده پرواز شد و با حضور شاه آن زمان، احمدشاه قاجار به پرواز در آمد و در میدان مشق تهران به زمین نشست. این اتفاق درست در تاریخ 14 دی ماه 1392 رخ داد.

پس از آن به دلیل علاقه ای که شاه ایران به آن پیدا کرد این هواپیما به حیاط کاخ برده شد و چندین با پرواز نمایشی انجام داد. بعد از این اتفاق اولین هواپیماهای که وارد کشور شدند؛ کشورهای انگلیسی بودند که برای جنگ جهانی اول به ایران آورده شده اند.

اولین خلبان ایرانی

کلنل محمد تقی خان پسیان اولین خلبان ایران می باشد؛ که با گذراندن دوره های خلبانی در خارج از کشور موفق به کسب عنوان اولین خلبان کشور شد. محمد تقی خان در سال 1270 در شهر تبریز در خانواده سرشناس متولد شد. موقعیت و نام پدر محمد تقی خان به او اجازه داد تا در مدرسه نظامی تحصیل کند و یکی از سران نظامی کشور شود. این کلنل ایرانی با رفتن به کشور آلمان مدتی را در دوره های آموزشی تمامی تکنیک های هوانوردی را آموزش دید. این کلنل هیچگاه نتوانست هواپیمایی را تنها به عنوان خلبان به پرواز در اورد چرا که در سال 1300 در سن 30 سالگی بر اثر بیماری فوت کرد. اما چون اولین ایرانی بود که خلبانی یاد گرفت به عنوان اولین خلبان این کشور شناخته می شود.

امنیت آتا ایر

شرکت هواپیمایی آتا جز ایمن ترین ایرلاین های داخلی می باشد که در طول 10 سال فعالیت خود تنها 12 حادثه داشته که هیچ صدمات جانی و تلفاتی نداشته است.

اولین فرودگاه راه اندازی شده کشور

در پی پیگیری های بسیار زیاد سفارت انگلیس البته می توان گفت برای منافعشان در طول جنگ جهانی اول، در نهایت دو سال پس از خرید اولین هواپیما ایران از کشور آلمان، در آذر ماه سال 1303 در جنوب تهران زمینی برای فرود و برخاست هواپیما اختصاص داده شد.

اما به طور رسمی اولین فرودگاه ایران و خاورمیانه در پی بیرون زدن نفت در مسجد سلیمان، در نزدیکی این چاه نفتی احداث شد. این فرودگاه که هم اکنون نیز با نام فرودگاه شهید آسیایی شناخته می شود، در طول مدت فعالیت خود بار ها مورد بازسازی قرار کرفت.

آغاز فعالیت هواپیمایی آتا ایر

آتا ایر که شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران می باشد. درست در تاریخ بیست و هفت آذر در سال 1387 با تصویب از طرف هیئت دولت این ایرلاین به طور رسمی شروع به فعالیت کرد و اولین پرواز خود را در یک سال بعد در تاریخ دهم دی ماه 1388 از فرودگاه بین المللی تبریز به تهران انجام داد و کاملا وارد خطوط هوایی ایران شد. آتا ایر نیز همانند سایر ایرلاین ها فعالیت خود را با چند هواپیما و در چند خطوط داخلی محدود آغاز کرد.

در سال های اول این ایرلاین تنها 4 فروند هواپیمای مک دانل داگلاس با ظرفیت حدود 160 مسافر را در اختیار داشت، اما هم اکنون با داشتن 17 فروند هواپیما بوئینگ و ایرباس در خطوط هوایی خود یکی از مناسب ترین ایرلاین ایرانی شناخته می شود.

همان طور که در بالا گفته شد آتا ایر شانزدهمین ایرلاین ایرانی می باشد که در سال 88 در شهر تبریز شروع به فعالیت کرد. درست از آن زمان تا کنون این شرکت مسیر پیشرفت را در پیش گرفت و به موفقیت و جایگاه ویژه ای در کشور دست پیدا کرد. این شرکت از ابتدا با برنامه ای منظم و دقیق مسیر کاری خود را پیش برد به طوری که 4 سال پس از آغاز فعالیت در سال 1391 پنجمین شرکت هواپیمایی ایرلاین معرفی شد. و در سال بعد نیز با افزایش چشمگیر مسافرانش به رتبه چهارم کشوری رسید.

آتا ایر در حال حاضر در تلاش است که به جایگاه سوم کشوری برسد، اما سه ایرلاین اول ایران ایر، ماهان ایر و آسمان حریق های قدری برای آتا بوده و کار را کمی سخت کرده اند.

کلاس های پروازی آتا

هیچ کدام از هواپیماهای این مجموعه حتی در پرواز های خارجی دارای کلاس پروازی فرست کلاس نمی باشد. و همگی در کلاس پروازی اکونومی ارائه خدمات می کنند. در مورد بیزینس کلاس نیز تنها برخی از ایرباس های 320 این شرکت دارای بیزینس به همراه اکونومی می باشد. در پرواز های اکونومی آتا صندلی ها راحت بوده و از مهمان پذیرایی کاملی انجام می شود.

مقاصد پروازی آتا ایر

این ایرلاین در ابتدا تنها در مسیر تهران تبریز در حال فعالیت بود، و بعد ها با بیشتر کردن تعداد هواپیما های خود مقاصد داخلی دیگری را نیز تحت پوشش قرار دارد. و در نهایت با پیشرفت و کسب تجربه کافی چند مقصد خارجی را نیز در خطوط هوایی خود جای داد.

مقاصد داخلی آتا

توجه اصلی و عمده فعالیت های این ایرلاین در خطوط هوایی داخلی می باشد؛ که در ادامه نام شهر ها و فرودگاه هایی که آتا در آن ها فرود و برخاست دارد آورده شده است. تهران فرودگاه بین المللی امام خمینی ره، فرودگاه بین المللی مهرآباد – تبریز فرودگاه بین المللی شهید مدنی – مشهد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد – اصفهان فرودگاه بین المللی شهید بهشتی – کیش فرودگاه بین المللی کیش – شیراز فرودگاه بین المللی شهید دستغیب – بندر عباس فرودگاه بین المللی بندر عباس – یزد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی – اردبیل فرودگاه اردبیل – ارومیه فرودگاه بین المللی شهید باکری – اهواز فرودگاه بین المللی اهواز و بندر ماهشر در فرودگاه ماهشهر.

مقاصد خارجی آتا

این ایرلاین با خرید هواپیماهای بهتر و پس از چند سال تجربه توانست پرواز هایی به خارج از مرز را نیز در برنامه پروازی خود جای دهد . در لیست پایین این مقاصد خارجی و فرودگاه هایی که آتا وارد آن ها می شود آورده شده است. کشور بحرین به فرودگاه بین المللی بحرین – کشور گرجستان به دو فرودگاه بین المللی تفلیس و باتومی - ترکیه ( در ابتدا فرودگاه بین المللی آتاتورک اما در حال حاضر به فرودگاه تازه تاسیس استانبول پرواز دارد ) – کویت به فرودگاه بین المللی کویت – کشور همسایه عراق به دو فرودگاه بین المللی دو شهر بغداد و نجف و در پرواز های حجاج به عربستان سعودی در فرودگاه بین المللی فهد.

آتا در چه مسیر های پروازی فعالیت دارد؟

مرکز اصلی فعالیت آتا فرودگاه بین المللی تبریز می باشد که به شهر های تهران، مشهد، کیش، اهواز، شیراز در داخل و به شهر های استانبول و باکو در کشور های خارجی پرواز دارد. اما اگر می خواهید برای سفر خود با آتا برنامه ریزی کنید در ادامه مسیر های پروازی این ایرلاین به طور کامل آورده شده است.

از فرودگاه های تهران به مقاصد داخلی تبریز، کیش، مشهد، شیراز، بندرعباس، اردبیل، ارومیه، اهواز و به مقاصد خارجی استانبول و باکو پرواز مستقیم دارد.

از فرودگاه تبریز نیز به مقاصد داخلی تهران، اهواز، مشهد، کیش، شیراز و به مقاصد خارجی استانبول و باکو پرواز مستقیم دارد.

از فرودگاه مشهد تنها به شهر های داخلی تهران، تبریز، کیش، شیراز، اهواز، ارومیه و ادربیل پرواز دارد.

از فرودگاه اردبیل و ارومیه تنها به دو شهر داخلی تهران و مشهد پرواز انجام می شود.

از فرودگاه شیراز و کیش نیز تنها به سه مقصد داخلی تهران، مشهد، تبریز پرواز صورت می گیرد.

این فرودگاه از دو شهر خارجی نیز پرواز دارد، از شهر باکو به تهران و تبریز و از استانبول تنها به تبریز پرواز دارد.


در مسیر های پروازی بالا که آورده شده است شاید برخی از مقاصدی که گفته شده بود به چشم نخورد. خوب است بدانید که این مسیر های به طور منظم برنامه دارند و به مقاصد دیگر در صورت پر شدن و در زمان های شلوغی پرواز صورت می گیرد.

قوانین شرکت هواپیمایی آتا در مورد میزان بار!!

خوب است بدانید که هر ایرلاینی در مورد میزان بار مجاز و موارد دیگر پروازی خود دارای قوانین مخصوص به خود و البته تقریبا شبیه به یکدیگر باشند. هواپیمایی اتا نیز قوانین و میزان بار مجازی را برای مسافران خود تعیین کرده است. خوب است که قبل از بستن چمدان از میزان بار مجاز ایرلاین پروازی خود اطلاع کسب کنید تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. در اینجا قوانی باری و وسایل مجاز آتا ایر را برایتان توضیح خواهیم داد.

کالاهای ممنوعه در کیف دستی و یا حتی در چمدان!

فشفشه و ترقه، سلاح گرم، سرد و هر وسلیه برنده ای که صدمه وارد کند، باتری های الکتریکی بزرگ همچون باتری ماشین، جیوه و یا هر مواد اسیدی، مواد قابل اشتعال، انواع رنگ ها، مواد رادیواکتیو، گاز ها.

کالاهای خطرناک اما مجاز برای حمل!

هر دارویی به غیر از داروهای رادیواکتیو به مقدار حداکثر دو لیتر یا دو کیلو که برای بردن باید در بسته های نیم کلویی یا نیم لیتری بسته بندی کنید، کبریت یا فندک های کوچک، اسپری یا ادکلن، هر گونه لوازم آرایشی.

وسایل مجاز برای بردن به داخل کابین هواپیما!

کالسکه یا هر صندلی مخصوص کودک، چتر، کتاب، جزوه، مجله، روزنامه و ...، دوربین عکاسی و فیلم برداری و تمامی وسایل، عصا، کیف دستی کوچک ( البته وسایل داخل کیف نیز بسیار مهم است ) بهتر است قبل از سفر وسایل خود را چک کنید تا وسایل غیر مجاز به همراه نداشته باشید، تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. غذای کودک برای کودکان 6 ماه تا دو سال که البته در اندازه ای متوسط باید به همراه داشته باشید، پتو یا رواندازی کوچک، لپ تاپ، تبلت و وسایل جانبی آن ها، پالتو، بارانی و کت.

قوانین مربوط به چمدان!

در سراسر جهان و تمامی ایرلاین ها برای میزان بار مجاز و رایگان همراه هر مسافر از دو قانون بسته ای و یا وزنی استفاده می کنند. اما اکثرا روش وزنی را مورد استفاده قرار می دهند که در آن هر مسافر نسبت به صندلی که انتخاب کرده میزان بار مجازی دارد. این میزان بار در توضیحات بلیط آورده شده و هر نفر موظف به رعایت آن می باشد، در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه و در صورت اضافه بودن بسیار زیاد با مجبور به نبردن برخی وسایل می شود. با همین دلیل همیشه قبل از سفر میزان بار مجاز پرواز خود را چک کنید.

برخی نکات در مورد تحویل چمدان

اگر به صورت گروهی و یا خانوادگی بلیط را خریداری و در حال سفر می باشید. میزان مجموع بار شما در بلیط سرپرست گروه نوشته می شود. که در بلیط این فرد تعداد همرهان نوشته می شود. تعداد مسافران همراه در کنار کلمه PLD در بلیط سرپرست نوشته می شود. یعنی اگر شما 5 نفر باشید در بلیط این فرد و سایر افراد این کد را مشاهده خواهید کردPLD/5 .

قبل از تحویل بسته یا چمدان خود از سالم بودن، و نداشتن هرگونه ایراد و پارگی مطمئن شوید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل قبل از تحویل یا آن را حل کنید یا از مسئولین قسمت بار درخواست کنید تا آن را دوباره برای شما بسته بندی کنند.

ناوگان هوایی آتا ایر

این شرکت هواپیمایی فعال در ناوگان هوایی خود تنها از سه نوع هواپیما ایرباس A-320 ، بوئینگ MD و بوئینگ737 استفاده می کند. ایرباس A-320دو کلاس پروازی دارد و در قسمت اکونومی ظرفیت 150 تا 175 مسافر و در کلاس پروازی بیزینس ظرفیت حدود150 مسافر را در هر پرواز دارد. بوئینگ ها تنها دارای کلاس پروازی اکونومی می باشند و به ترتیب هر کدام ظرفیت حمل 150 تا 174 نفر در بوئینگ MD و 136 نفر در بوئینگ 737 را در هر پرواز دارد.

خرید بلیط هواپیمایی آتا

برای خرید بلیط هواپیما این ایرلاین نیز همانند تمامی ایرلاین ها تنها لازم است وارد سایت خود ایرلاین یا آژانس مسافرتی همچون طاهاگشت شده و با وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه پرواز های آتا، تمامی پرواز های این ایرلاین را در تاریخی که مشخص کردید مشاهده و بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

استرداد بلیط آتا

برای استرداد بلیط هواپیما آتا از زمان خرید بلیط تا سه ساعت قبل از انجام پرواز امکان پذیر است که مبلغ 20% از قیمت بلیط به عنوان جریمه کسر و مابقی به حساب مشتری برگردانده می شود. اگر در هنگام استرداد بلیط ود به مشکل خوردید دوباره اقدام به استرداد آن ننمایید و پس از یک ساعت دوباره وارد سایت و در قسمت بلیط های خریداری شده وضعیت بلیط مورد نظر را چک کنید، اگر هنوز استرداد نشده بود دوباره اقدام به ان نمایید. برای راهنمایی و حل مشکلات بلیط خود می توانید با شماره پشتیبانی شرکت هواپیمایی آتا ایر تماس بگیرید. 4855-021 و داخلی 2132 و 2135



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

نوروز کجا بریم؟

وقتی صحبت از یلدا و آغاز زمستان به میان می آید در پس ذهن ایرانی ها این فکر تداعی می شود که چیزی تا نوروز و آغاز سال نوی شمسی باقی نمانده و باید کم کم به فکر برنامه ریزی برای به استقبال رفتن از نوروز بشویم. اگر اهل سفر باشید حتما برای تعطیلات نوروز 99 برنامه سفر دارید اما سوال اصلی اینجاست که کجا؟ بهترین مقصد سفر برای نوروز 99 کجاست؟ آیا با اوضاع اقتصادی ایران و تورم سرسام آور هنوز می توانیم به کشورهای خارجی سفر کنیم؟ امروز برخی از مقاصد خارجی و تورهایی که قیمت مناسب دارند را به شما دوستان عزیز معرفی می کنم و حدود قیمت ها را بیان خواهم کرد تا اگر می خواهید پیش از فرارسیدن سال 1399 خورشیدی برای سفرهای خود برنامه ریزی کنید، با مشکلی مواجه نشوید.

تور زمینی وان

حتما شما هم نام شهر وان را شنیده اید، شهری زیبا در کشور ترکیه که در دو سال گذشته میزبان مسافران ایرانی بوده که به قصد خرید و یا طبیعتگردی به کشور ترکیه رهسپار شده اند. سفر به شهر وان بسیار آسان است زیرا این شهر به مرز ایران بسیار نزدیک می باشد و به ایرانی ها هم به راحتی اجازه ورود داده می شود. وان برای کسانی که زمان کافی برای سفر دارند اما نمی خواهند درگیر هزینه های سنگین سفرهای خارجی بشوند مناسب است اگر شما هم علاقه مند به سفر به شهری در کشوری خارجی هستید اولین توصیه ما به شما خرید تور زمینی ارزان و قیمت مناسب وان می باشد زیرا تور زمینی وان دیگر هزینه هواپیما ندارد و هزینه هواپیماست که قیمت تورها را به میزان زیادی افزایش می دهد با خرید تور زمینی وان به جای تور هوایی وان می توانید دست کم 1 میلیون تومان و حتی بیشتر در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

تور زمینی ارمنستان

خرید تور زمینی ارزان و با قیمت مناسب ارمنستان و راهی کشور زیبا با مردم میهمان نواز ارمنستان شدن هم حال و هوای سال نوی شما را دگرگون می کند. آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی به عنوان مجری مستقیم تورهای زمینی و هوایی ارمنستان اولین انتخاب ما برای سفر به ارمنستان خواهد بود به همین خاطر توصیه می کنیم که از وبسایت تیم کوشای فلات پارس گیتی www.falat-pars.com دیدن کنید که همواره مسافرانشان از سفر با آنها راضی هستند و تورهایی بسیار با کیفیت را با قیمتی خوب و منصفانه در اختیارتان قرار می هند. با وجود این که زمان رسیدن به ارمنستان با تورهای زمینی بیشتر از تورهای هوایی است اما اگر تورهای خود را از آژانسهای حرفه ای خریداری کنید به قدری مسیر را برای شما دوست داشتنی می کنند که مسیر دیگر برایتان طولانی نخواهد بود.

تور زمینی باکو

شاید کمتر کسی از برگزاری تور زمینی باکو با قیمت ارزان و خوب باخبر باشد اما باید بدانید که اگر دوست دارید نوروز 99 خود را در کشور دیگری سپری کنید، خرید تور زمینی باکو می تواند تصمیمی عاقلانه باشد زیرا تعطیلات نوروز این فرصت را فراهم می کند که چند روز به محل کارتان نروید و کودکانتان از جو تحصیلی دور باشند و زمان کافی برای یک سفر زمینی به یادماندنی در اختیار شما قرار بگیرد. باکو قلب کشور آذربایجان است و هم برای کسانی که سفرهای مدرن را می پسندند و هم افرادی که علاقه مند به بازدید از بناهای تاریخی و پرسه زدن در کوچه پس کوچه های قدیمی هستند، مناسب می باشد، فرصت را غنیمت بشمارید و زودتر برای خرید تورهای باکو اقدام کنید تا شامل افزایش قیمت های پیش از نوروز نشوید و بتوانید به بهترین نحو سفر خود را برنامه ریزی نمایید.

تور استانبول

تجربه نشان داده که در هر فصل و هر شرایطی شهر استانبول، پرطرفدارترین شهر در کشوری خارجی برای ایرانی ها بوده و هست. خوشبختانه امروزه تور ارزان و باقیمت مناسب زمینی استانبول نیز وجود دارد تا افرادی که قیمت تور هوایی استانبول برایشان گران است بتوانند با تورهای زمینی خود را به این شهر زیبا و دوست داشتنی برسانند. فراموش نکنید که استانبول با تنگه بسفر زیبا و سواحل دوست داشتنی خود و معماری شگفت انگیزش و از همه مهمتر مراکز خرید لوکس و جذابش منتظر شماست تا نوروز 99 خود را در ان سپری کنید.

تور آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که بر اساس آثاری که باستان شناسان به دست آورده اند از 158 سال پیش از میلاد مسیح انسان هایی در آنتالیا می زیستند؛ بنابراین سفر به شهر آنتالیا و خرید تور آنتالیا هم به افرادی که به تفریحات آبی علاقه مند هستند، توصیه می شود و هم به کسانی که از بازدید از بناهای تاریخی لذت می برند. یکی از پیشنهادات ما برای سفرهای نوروزی رزرو تور زمینی ارزان و با قیمت مناسب آنتالیا است.

 تور نوروز آنتالیا چند ماه پیش از فرا رسیدن نوروز ارائه می شود و می توانید به راحتی در میان گزینه های مختلف، بهترین تورها را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که قدم زدن بر روی شن های طلایی رنگ ساحل، تفریح در پارک های آبی و شرکت در کنسرت های مختلف در نوروز 99 در شهر آنتالیا منتظر شما هستند.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic